Rabu, 12 Ogos 2009

SEMINAR KECEMERLANGAN UPSR PERINGKAT ZON PEKAN KUALA PENYU 2009‏





150 Murid Dari 9 Buah Sekolah Rendah Sertai Motivasi Di Kuala Penyu

KUALA PENYU: Seramai 150 murid calon UPSR 2009 dari sembilan buah sekolah sekitar Kuala Penyu mengikuti Seminar Kecemerlangan UPSR Peringkat Zon Pekan Kuala Penyu anjuran Kumpulan Yayasan Sabah Zon Pedalaman Selatan bertempat di SK Pekan Kuala Penyu.

Menurut Pegawai Operasi YSZPS Kuala Penyu, Ganilin Haji Hasim selaku wakil Ketua Pentadbir YSZPS, penganjuran program yang bersifat nilai tambah seperti ini mampu melonjak prestasi atau pencapaian kelompok murid dalam peperiksaan yang diduduki sekaligus merapatkan jurang peratusan kelulusan antara bandar dan luarbandar. "Berbekalkan dedikasi sepenuhnya dari pihak guru ditambah lagi dengan galakan sebahagian ibubapa serta dokongan dari agensi kerajaan secara konsisten, sudah tentu ia akan membawa impak yang lebih besar", katanya lagi.

Turut hadir di program itu, Pengerusi Pengelola program, Johnny Teo Choon Nee; Wakil PPD, Awangku Mahmuud Pg Haji Ahmad; Pegawai YSZPS daerah Papar, Mohd Fairuz Haji Yussof, para ibubapa dan golongan pendidik yang lain.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan