Khamis, 13 Ogos 2009

KEM MOTIVASI UPSR SK MANDAHAN PAPAR DENGAN KERJASAMA KYSZPS SESI 2009‏




Ibubapa Perlu Elakkan Tekanan Anak-Anak Dalam Tempoh Peperiksaan

KIMANIS: Seramai 80 orang calon UPSR dan murid tahun 4 serta tahun 5 SK Mandahan mengikuti Kem Motivasi UPSR 2009 anjuran Pejabat Kumpulan Yayasan Sabah Zon Pedalaman Selatan (YSZPS) di sekolah tersebut. 

Dalam ucapan perasmiannya, Ketua Pentadbir YSZPS menyeru para ibubapa agar memantau dan memastikan bahawa dalam tempoh hari-hari terakhir menghadapi peperiksaan, anak-anak mereka perlulah dipersiapkan secukupnya dengan kemantapan moral, kesihatan fizikal dan ketersediaan sepenuhnya untuk menghadapi peperiksaan UPSR. "Dalam tempoh itu juga, para ibubapa dan penjaga perlu memastikan anak-anak mereka tidak berada dalam sebarang unsur-unsur tekanan hasil daripada perkara remeh yang berlaku dalam keluarga dan persekitaran. Dengan persefahaman yang baik antara didikan guru serta asuhan ibubapa, tiada yang mustahil untuk melihat anak-anak murid Sk Mandahan berjaya mencapai kecemerlangan sekaligus memecah kebuntuan untuk mencapai keputusan 5A dalam peperiksaan UPSR 2009", gesa Zulkhairi.

Turut hadir di majlis itu ialah Asmat Bakar, Penolong Kanan 1; Hasbi Selamat, Pengerusi PIBG; Sukar Selamat Ngadiran, Ketua Kampung Mandahan; Pegawai Operasi YSZPS, Mohd Fairuz Bin Hj Mohd Yussof; Pegawai Operasi YSZPS Kuala Penyu, Ganilin Hasim serta ibubapa peserta dan guru-guru.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan