Selasa, 8 September 2009

PROGRAM ZIARAH RAMADHAN KAMPUNG MANGGIS KUALA PENYU




Pemahaman Silang Budaya Menguntungkan Rakyat


KUALA PENYU: "Kefahaman konsep silang budaya serta amalan turun temurun nilai-nilai murni dan kasih sayang di kalangan multi-etnik di Sabah berjaya menzahirkan sebuah masyarakat yang hampir sempurna dari aspek perpaduan dan kekuatan politiknya", ujar Wakil Rakyat N26 Kuala Penyu, John Teo Mau Sing semasa berucap dalam Majlis Berbuka Puasa anjuran Kumpulan Yayasan Sabah Zon Pedalaman Selatan (YSZPS) di Surau Kg. Manggis Kuala Penyu.


"Oleh itu amatlah penting dan menjadi tanggungjawab kita bersama menjunjung serta mempertahankan kemakmuran sedia ada untuk kepentingan semua dan generasi akan datang, amalan ziarah dan memperkukuh ukhuwah seperti yang dianjurkan oleh setiap agama perlu diteruskan tanpa mengira musim", tambahna lagi.


Seramai lebih 200 orang termasuk warga Kumpulan Yayasan Sabah hadir di majlis tersebut. John Teo juga turut menyampaikan sumbangan tikar permaidani daripada YSZPS kepada Pengerusi Surau, Harris Puasa. Beliau juga sempat meninjau sekitar kampung dan mengenalpasti keperluan penduduk setempat.


Turut hadir dalam majlis itu Ketua Pentadbir YSZPS, Zulkhairi Haji Ismail; Pegawai Kanan YSZPS, Haji Gulam Hapil; Pegawai Operasi Kuala Penyu, Ganiin Haji Hasim; Ketua Unit Penyelidikan YSZPS, Peter Jonnie Peter; Ketua Kampung Manggis, Haji Mohammad Kassim dan Imam Kariah, Ramli Juhdi.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan