Khamis, 10 September 2009

MAJLIS BERBUKA PUASA DI SURAU KAMPUNG SIAK, BINTUKA, BEAUFORT






YSZPS Tumpu Ceruk Kampung Ziarah Komuniti Sempena Ramadhan

Lumadan : Pejabat Kumpulan Yayasan Sabah Zon Pedalaman Selatan terus perhebatkan memperkukuh ukhuwah dan menyemai perpaduan melalui ziarah Ramadhan. YSZPS seperti kebiasaannya menumpukan ziarah ke ceruk-ceruk kampung dan penempatan khususnya kawasan pedalaman. Baru-baru ini YSZPS meraikan masyarakat Kg Siak, Bentuka, Lumadan dalam Majlis Berbuka Puasa di masjid kampung tersebut. 


Majlis itu menjadi bertambah bermakna dengan kehadiran Ahli Parlimen Sipitang, Datuk Haji Sapawi Haji Ahmad dan Wakil Rakyat Lumadan, Kamarlin Haji Ombi. Dalam majlis itu Sapawi turut menyampaikan sumbangan YSZPS yang berupa bahan bacaan dan keperluan masjid kepada pengerusi masjid. Beliau juga turut menyampaikan sebuah kerusi roda kepada seorang wanita kurang upaya. 


Turut hadir di majlis itu Pegawai Tadbir Kanan YSZPS, Haji Gulam Hapil; Pegawai Operasi YS Beaufort, Latip Haji Taip; Ketua Unit Penyelidikan YSZPS, Peter Jonnie Peter; Pegawai Operasi YS Sipitang, Lianard Ingging serta kakitangan sokongan YS yang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan