Ahad, 4 Oktober 2009

MAJLIS BERBUKA PUASA DI MASJID KAMPUNG BRUNEI, MEMBAKUT




200 Pelbagai Golongan Terima Duitraya YSZPS

MEMBAKUT: Seramai 200 0rang terdiri daripada anak-anak yatim , insan kurang upaya, ibu tunggal dan warga emas telah menerima sumbangan duitraya daripada Kumpulan Yayasan Sabah Zon Pedalaman Selatan (KYSZPS) dan Menteri Luarnegeri dalam acara Majlis Berbuka Puasa anjuran YSZPS di Masjid Kampung Brunei, Membakut sehari sebelum Syawal. 


Terdahulu daripada itu, Ketua Pentadbir YSZPS semasa menyampaikan ucapannya menyeru kepada semua saudara Islam agar sentiasa mengkoreksi diri dengan cara bermuhasabah setiap masa sama ada kita telah menjalankan kewajiban kita sebagai saudara yang lain atau bangsa yang ditadbir oleh kita. "Amalbakti yang kita praktiskan sepanjang bulan Ramadhan sepertinya perlu diteruskan malah dipergiat perlaksanaannya sepanjang tahun demi menjamin kearah mewujudkan persekitaran yang penuh kasih sayang dan persaudaraan yang mana akhirnya akan menghasilkan masyarakat yang hidup dalam kemakmuran dan bebas daripada anasir-anasir luar yang cuba memecahbelahkan perpaduan yang sedia wujud di negara ini", tabah Zulkhairi lagi. 


Sementara itu Setiausaha Sulit Menteri Luarnegeri, Mohamad Haji Said yang bertindak selaku wakil Datuk Anifah Haji Aman menggesa masyarakat khususnya di kawasan Parlimen Kimanis agar mengelakkan diri malah perlu memerangi sebarang percobaan pihak tertentu untuk mengucar-ngacirkan sistem kehidupan masyarakat Islam. "Percayalah bahawa hanya kerajaan yang dipilih rakyat secara majoriti berbekalkan pengalaman mentadbirurus sebuah negara seperti Malaysia akan membawa taraf hidup rakyat kearah yang lebih mendekati kesempurnaan berbanding dengan pihak yang bertelagah sesama sendiri" tambah Mohammad lagi. 


Antara yang turut hadir di majlis itu ialah Pengerusi Masjid, Rahim Haji Said; Pegawai Tadbir Kanan YSZPS, Haji Ghulam Hapil; Pegawai Khas di Pejabat Menteri Pelajaran, Durahmin Haji Tafa; Ketua Unit Penyelidikan YSZPS, Peter Jonnie Peter; Pegawai Operasi Membakut, David Yuntala dan warga YSZPS yang lain di samping ahli-ahli kariah masjid.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan