Sabtu, 24 Oktober 2009

MAJLIS MERAIKAN JEMAAH HAJI DARI DAERAH PAPAR 2009










Tunjukkan Kepada Dunia Luar Tingkah Terpuji Jemaah Malaysia - RAHIM

PAPAR: Seramai 58 orang bakal Haji daerah papar telah diraikan oleh Wakil Rakyat N22, Pantai Manis, Datuk Haji Abdul Rahim Ismail dalam Majlis Meraikan Bakal-Bakal Haji Daerah Papar Kali Ke 18 (2009) di Rumah Rehat Papar kemarin. Dalam majlis itu, Rahim menyeru dan menasihati para jeaah Haji Malaysia khususnya dari papar agar mempertingkat didisiplin dan tahap kesihatan serta mematuhi segala arahan dan petunjuk rukun haji yang telah ditetapkan agar mereka beroleh Haji Mabrur dan selesa semasa berada di Mekah. "Sebagai jemaah Haji Malaysia, bakal-bakal Haji merupakan duta bermusim bagi bagi negara Malaysia dan ini sudah tentu menggambarkan sedikit-sebanyak akan perilaku bangsa Malaysia. Tunjukkanlah keperibadian terpuji rakyat Malaysia di Tanah Suci kerana di samping beribadat, jemaah Malaysia juga pembawa panji-panji negara yang selama ini dikenali sebagai jemaah Haji yang terbaik setiap kali musim Haji", nasihat Rahim lagi.

Dalam majlis itu juga, Rahim yang juga Pengerusi Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia turut menyampaikan sumbangan peribadi berupa wang poket dan kad telefon yang bernilai RM250 kepada semua jemaah Haji. Manakala Kumpulan Yayasan Sabah, Zon Pedalaman Selatan (YSZPS), menyumbang sepasang kain dan sejadah kepada mereka.

Turut hadir dalam majlis itu Ketua Pentadbir YSZPS, Zulkhairi Haji Ismail; Pemimpin Kemajuan Rakyat Pantai Manis, Amri Haji Abu Bakar; Ketua Wanita UMNO Papar, Datin Ainon Pg Bagul; Penolong Pegawai Daerah Papar, Ag Tajudin Ag Bahar; Pegawai Operasi YSZPS Papar, Mohd Fairuz B Hj Mohd Yussof; Ketua Puteri UMNO Papar, Yantie Adam; Naib Ketua Pemuda UMNO Papar, Roslie Ibrahim; Ketua-ketua Jabatan, Ajk Bahagian UMNO Papar dan ahli-ahli pergerakan Puteri, Pemuda serta Wanita Papar.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan