Sabtu, 20 Jun 2009

Bengkel Fardhu Kifayah dan Kepimpinan Masjid anjuran Kumpulan Yayasan Sabah ZPS





130 Sertai Bengkel Fardhu Kifayah Dan Kepimpinan YSZPS


KUALA PENYU: Seramai 150 orang yang terdiri daripada imam-imam, belia dan beliawanis dan surirumah menyertai Program Fardhu Kifayah dan Pengurusan Kepimpinan Masjid anjuran YSZPS di Masjid Kampung Mansud baru-baru ini. Program sehari itu dipenuhi dengan ceramah dan gerakerja yang dipimpin oleh Pegawai Dakwah Daerah Kuala Penyu, Zulkifli Narudin dan Imam Daerah Kuala Penyu, Kifli Haji Burut.

Dalam ucapan perasmiannya Ketua Pentadbir YSZPS yang diwakili oleh Ganilin Haji Hasim menyeru para peserta agar mempergunakan ilmu dan hasil kursus untuk sama-sama menyumbang kepada program pembangunan masyarakat setempat secara berterusan tanpa bergantung sepenuhnya kepada program-program tajaan kerajaan. "Dengan inisiatif secara kolektif seumpamanya adalah diyakini proses pemurnian masyarakat khususnya golongan muda akan berjalan secara teratur dan penuh komitmen sekaligus dapat mencegah daripada berlakunya gejala-gejala negatif di kalangan masyarakat", katanya lagi.

Antara yang turut hadi dalam program tersebut ialah Pengerusi Masjid, Haji Mustan Mata; Imam Kariah Kg Mansud, Misdeh Musran; Pengerusi Penganjur, Rahman Ali dan Pegawai Operasi YSZPS Papar, Mohd Fairuz Bin Haji Mohd Yussof.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan