Jumaat, 10 April 2009

Lawatan Peserta Skim Pinjaman Peniaga Kecil Wanita (SPPKW) ke MARDI‏







Seramai lebihkurang 20 orang peserta Skim Pinjaman Peniaga Kecil Wanita(SPPKW) dan peniaga kecil tajaan Pejabat Kumpulan Yayasan Sabah Zon Pedalaman Selatan (YSZPS)dari Kuala Penyu, Papar, Beaufort dan Sipitang telah menyertai Lawatan Sambil Belajar ke Pejabat MARDI di Kota Kinabalu. Lawatan yang diketuai oleh Pegawai Operasi Kumpulan Yayasan Sabah daerah Kuala Penyu, Ganilin Haji Hasim itu dibawa meninjau sekitar Pejabat MARDI yang bertempat di KKIP.

Dalam kunjungan tersebut, rombongan Kumpulan Yayasan Sabah Zon Pedalaman Selatan diberi taklimat panjang lebar mengenai operasi, fungsi dan pelbagai bantuan serta peluang kerjasama yang boleh diberikan oleh MARDI kepada golongan peniaga kecil di seluruh negeri Sabah. MARDI juga turut menawarkan kerjasama pintar inter-agensi bagi tujuan pembangunan bidang keusahawanan. Taklimat tersebut telah disampaikan oleh Pegawai Kanan MARDI, Mat Arup Jusoh.

Turut hadir dalam program lawatan tersebut ialah Pegawai Operasi YSZPS Papar, Mohd Fairuz Hj. Mohd Yussof; Pegawai Operasi Beaufort, Latip Hj Taip; Pegawai Penyelidik YSZPS, Peter J. Peter; Pegawai Operasi Sipitang, Lianard Ingging dan warga YSZPS yang terlibat secara langsung dalam mengendalikan program sosioekonomi di Zon Pedalaman Selatan. Di akhir lawatan, para peserta rombongan dibawa melawat sekitar kawasan KKIP dan juga Kompleks Ibupejabat Kumpulan Yayasan Sabah di Teluk Likas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan