Rabu, 7 Mac 2012

PENYERAHAN SET KOMPUTER - SUI KAMPUNG KUALA PAPAR

Zulkhairi menyampaikan sumbangan set komputer kepadakepada Guru Besar SAN Kampung Kuala, Papar, Ustaz Mat Husain Botok


Sekolah Agama Harus Setanding Dengan Sekolah Kebangsaan - Zulkhairi

PAPAR - Sekolah aliran agama harus memartabaatkan kemudahan, imej serta pencapaian mereka setaraf dengan sekolah kebangsaan seiring dengan tuntutan semasa yang menjurus kepada pendidikan pelbagai bidang di negara ini. Demikian kata Ketua Pentadbir Kumpulan Yayasan Sabah Zon Pedalaman Selatan. Zulkhairi Haji Ismail semasa menyerahkan sebuah set komputer kepada Guru Besar Sekolah Agama Islam Negeri Sabah (SAN) Kampung Kuala, Papar, Ustaz Mat Husain Botok baru-baru ini.

" Pihak PIBG dan warga pendidik di SAN harus mempertingkat kerjasama dalam merancang, menyedia dan menghasilkan suasana pendidikan kondusif di setiap institusi mereka. Kemaajuan ICT yang begitu pantas harus dimanfaatkan seoptimum boleh agar segala ilmu, pengajaran serta tadbirurus sekolah memberi manfaat menyeluruh kepada warga sekolah mahupun masyarakat setempat', tambahnya lagi. Turut hadir menyaksikan penyerahan sumbangan YSZPS itu ialah Naib Pengerusi PIBG SAN Kuala, Samsul Angun dan Pegawai Operasi YSZPS Papar, Mohd Fairuz Haji Yussof.

Sementara itu, Ustaz Husain merakamkan penghargaan warga SAN Kuala kepada Zulkhairi dan YSZPS atas sumbangan yang tidak putus-putus kepada sekolah termasuklah penganjuran program pembangunan akademik dan sahsiah pelajar. Beliau juga menyeru pelbagai pihak agar sama-sama mencambah fikiran dan turut menyumbang kepada pembangunan sekolah demi menjamin pembentukan sebuah masyarakat yang syumul dan berketrampuilan dalam pelbagai peringkat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan